Visai nesenai Taivano padangų gamintojo Maxxis bandymų poligone Kunjšan (Kinijoje) įvyko oficialus naujos kartos Run-Flat padangų Maxxis Victra M36+ pristatymas.
Protektoriaus ženklinimas liko toks pats kaip ir ankstesniame modelyje (Maxxis Victra M36), tačiau kompanijos inžinieriais patobulino gumos mišinį ir vidinę padangų struktūrą, kad naujas produktas visais parametrais būtų geresnis už pirmtaką.
Poligonas Kunjšan Maxxis kompanijai sumokėjo 1 milijardą juanių (150 milijonai dolerių). Jis pagrįstai laikomas vienu iš moderniausių ir geriausiai įrengtų bandymų trasų Kinijoje. Poligono plotas yra 860 tūkst. kvadratinių metrų, kur Maxxis bando savo padangas, skirtas lengviesiems automobiliams, krovininiams automobiliams ir autobusams. Poligono perimetras yra 6000 metrų, komplekse yra trasos stabdymo ir valdymo patikrinimui ant sausos ir šlapios dangos, patvarumo trasoje patikrinimui, važiuojant dideliu greičių, bei triukšmo lygio ir važiavimo komforto patikrinimui. Čia yra ir greito važiavimo trasa su paviršiumi, kur posūkiai yra įrengti 45 laipsnių kampu, bei sekcijos su automatizuota potvynio sistema. Tik triukšmo lygio tikrinimui yra įrengta 13 segmentų, kur imituojamos įvairaus pobūdžio kelių dangos.
Maxxis Victra M36+ padangas, kurios buvo uždėtos ant BMW 328Li, tikrino profesionalus pilotas, o duomenys buvo surinkti naudojant šiuolaikinę įrangą. Be to, žurnalistai patys galėjo įvertinti naujų padangų našumą.
Padangos pagamintos taikant naują MRS (Maxxis Runflat System) technologiją, tai patvirtina ypatingas ženklinimas padangų šonuose.
Kaip jau buvo minėta, protektoriaus ženklinimas nepasikeitė, ir Maxxis Victra M36+ iš ankstesnio modelio panaudojo asimetrinį dizainą su keturiais drenavimo kanalais ir diagonale išdėstytomis vagelėmis, kurios pagreitina vandens nuvedimą. Be to, L pavidalo vagojimas sumažina triukšmo lygį.
Triukšmo lygio nustatymui automobilio viduje buvo įdiegta VBOX greičio kontrolės sistema ir mikrofonas, kuris buvo patalpintas prie priekyje sėdinčio keleivio galvos.
Bandymai buvo atliekami ant nelygaus paviršiaus, automobiliui pasiekus 60 ir 80 km/h greitį. Paskutiniu atveju padangos parodė sekančius rezultatus: 64,08, 67,26 ir 56,33 dB, ir pagal Maxxis atstovų pareiškimą, tai reiškia, kas naujos padangos “turi privalumų lyginant su konkurentais ”.
Toliau sekė stabdymo efektyvumo bandymai, kurie turi didelę reikšmę kuriant naujas padangas. Tokių bandymų atlikimui poligone buvo pastatyti įvairūs segmentai ir skirtingų rūšių dangomis.
Stabdymas buvo atliekamas važiuojant 100 km/h greičiu sausu paviršiumi ir 80 km/h greičiu šlapiu paviršiumi. Po dešimties važiavimų buvo paskaičiuotas galutinis rezultatas, kurį nustatant, buvo atsižvelgiama į temperatūros ir kitų faktorių poveikį.
Ant sauso paviršiaus vidutinis rezultatas buvo 36,76 metrai, kuris yra pakankamai geras, be to padangos parodė maždaug vienodus rezultatus kiekvieno važiavimo metu, ir tai yra gerai.
Ant šlapio paviršiaus padangos parodė rezultatą 29,06 metrai, kas, kaip pažymėjo Maxxis, reiškia jų galią užtikrinti optimalų saugumą lietaus metu.
Subjektyvūs bandymai taip pat turi didelę reikšmę, nes ne visus rezultatyvius padangų aspektus galima įvertinti specialių įrengimų pagalba. Pristatymo metu buvo atlikti valdymo patikrinimai ant sausos ir šlapios kelio dangos, be to buvo naudojama greičio trasa.
Daugelis gali pagalvoti, kad greičio trasa – tai paprasta trasa su vienodais posūkiais, o iš tiesų tai yra aukštų technologijų trasa su trimis atskiromis juostomis, kur kiekvienoje yra skirtingi greičio apribojimai.
Maksimalus greitis yra 210 km/h, šioje trasoje vertinamas stabilumas, valdomumas, komfortas ir ekonomiškumas. Remiantis žurnalistų pasisakymais, naujos Maxxis padangos užtikrina puikų sukibimą ir greitai reaguoja į vairo pasukimus.
Ant šlapio paviršiaus buvo galima įvertinti tai, kaip gerai padangos nuveda vandenį nulinio spaudimo sąlygomis. Po standartinės kelio situacijos imitavimo, vairuotojas suteikė sau malonumą truputį padriftuoti.
Paskutiniame bandyme buvo vertinamos padangos, kur spaudimas yra nulio lygyje. Bandymas buvo padalintas į dvi dalis – pirmoje – su pradurta padanga reikėjo nuvažiuoti 80 km su greičiu 80 km/h, o natroje – reikėjo išsilaikyti posūkyje su apkrovomis.
Būtent gebėjimas nuvažiuoti 80 km su greičiu iki 80 km/h leis vairuotojui saugiai nuvažiuoti iki vietos, kur jis galės pakeisti padangą, ir Maxxis be problemų susitvarkė su šia užduotimi.
Antroje bandymo dalyje į automobilį buvo pasodinti trys suaugę žmonės, po to vairuotojas išvažiavo į trasą, kurioje reikėjo kelis kartus pasukti. Bandymas parodė, kad padangos gali atlaikyti skersines jėgas, kurios viršija 0,5 G, o vidutinis greitis buvo 44 km/h. Neįvyko jokių incidentų.
Maxxis Victra M36+ prieinamos 16-18 colių skersmens su protektoriaus pločiu nuo 195 iki 245 mm.